Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Intimszféra

Ahol (ön)magad lehetsz.

Jobb szexuális életet szeretne? Próbálja ki ezt!

2017. augusztus 19. 07:32 - Intimszféra

3+1 ok, amiért a szexológus ajánlja az autogén tréninget

Az autogén tréning (AT) az egyik legtöbbet kutatott és orvosilag is megalapozott, ún. pszichoszomatikus relaxációs módszer, melyet J. H. Schultz német pszichiáter dolgozott ki. A módszer lényege, hogy a test ellazításán és ezen élmények tudotosításán, majd feldolgozásán keresztül segít egyensúlyba hozni mentális, lelki és fiziológiás működésünket. Az "autogén" görög eredetű szó, azt jelenti, "önmagából fakadó". A módszer neve arra utal, hogy a tréning hatására képessé válhatunk saját belső erőforrásaink felszabadítására és kontrollálására, ezáltal beindítva a szervezet öngyógyító folyamatait.

De hogy jön ide a szex?

1. Szorongás-oldás - Az autogén tréninget elsősorban a stressz kezelésére, a szorongáscsökkentésére, illetve a szorongással összefüggő testi tünetek enyhítésére alkalmazhatjuk. A szex, illetve a szexuális teljesítmény kapcsán gyakran alakul ki szorongás, ami különféle szexuális funkciózavarokat is okozhat - mint például korai magömlés, anorgazmia vagy merevedési zavar.(Korábbi cikkeimet a szorongás és szexuális funkciózavarok kapcsolatáról lásd itt és itt). Ha időt szánunk ennek a relaxációs technikának az elsajátítására, akkor csökkenhet a szexuális aktus teljesítményhelyzetként való megélése, aminek köszönhetően aztán csökken az ezzel kapcsolatos szorongás is. Ez pedig segíthet a korábbi funkciózavar tüneteinek megszűntetésében.

2. Testtudatosság és önismeret - Az autogén tréning során a testérzeteinkkel dolgozunk, így ez remek lehetőség, hogy tudatosabbak és elfogadóbbak legyünk testünkkel kapcsolatban. Ez egy olyan intim társas helyzetben, mint a szexuális együttlét, azért lehet nagyon fontos, mert ha ismerjük a saját testünket, valamint tisztában vagyunk saját vágyainkkal és igényeinkkel, akkor könnyebben, felszabadultabban osztjuk azt meg partnerünkkel és szorongásmentesebb lehet az együtt töltött idő. Továbbá a megjelenő testérzetek mélyebb értelmezésén keresztül önismeretünk is mélyül, tisztábban láthatjuk magunkat, vagy például saját kapcsolati motivációnkat. (A szexualitás és önismeret kapcsolatáról szóló posztomat itt olvashatod).

woman-506120_1920.jpg

3. A szexuális vágy növelése -  Az autogén tréning egyik alapvető hatása, hogy optimalizálja az autonóm idegrendszer működését, amely olyan funkciókat foglal magában többek között mint a szívritmus, légzés, emésztés, vérnyomás szabályozása. Korábbi vizsgálatok kimutatták, hogy nőknél az alacsonyabb nyugalmi szívritmus összefüggést mutat a szexuális vágy zavaraival. Egy amerikai kutatásban szexuális vágyzavarban szenvedő nőket vizsgáltak. Autogén tréninget alkalmaztak náluk és a tréning előtt, illetve után is genitálisan megmérték szexuális izgalmi állapotukat. Azt tapasztalták, hogy már egyetlen alkalom autogén tréning is növelte a nyugalmi szívritmust és a szexuális izgalmi indexet. Ezek az eredmények arra mutatnak, hogy az autogén tréningnek jótékony hatása lehet a szexuális vágyra.

+1. Jobb életminőség, javuló szexuális élet - Az autonóm idegrendszer harmonikusabb működésének köszönhetően javul az egészleges életminőség: nyugodtabb lesz a pihenésünk, fokozódik teljesítőképességünk, növekszik ellenálló képességünk, energikusabbak leszünk, jobban kezeljük a stresszt és a különféle pszichés feszültségeket. Ennek eredményeként szociális kapcsolatainkban is kiegyensúlyozottabbak leszünk, így összességében a párkapcsolatra és a szexuális életre is pozitív hatással lehet, ha birtokában vagyunk ennek a relaxációs technikának. 

Mire jó még, és kiknek ajánlott?

Az autogén tréning jótékony hatását igazolták koncentrációs zavarok, alvászavarok, migrén, különféle krónikus testi betegségek (pl. inzulinrezisztencia, diabétesz, asztma, stb.) illetve bizonyos nőgyógyászati betegségek esetén is.

Az autogén tréning elsajátítása nem igényel előzetes képzettséget, azonban nem javallott pszichotikus állapotok illetve súlyos kardiovaszkuláris betegségek esetén. Emellett elengedhetetlen része a tréningnek az egyéni és napi rendszerességű gyakorlás.

Ha szeretnél még többet tudni az autogén tréningről, akkor itt tovább olvashatsz.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://intimszfera.blog.hu/api/trackback/id/tr4212759330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.